سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + رهبر انقلاب افزودند: سردمداران آمریکا و غیر آمریکا مدام از مخالفت مردم ایران با نظام و اسلام دم میزنند، آنها ظاهرا ملت ایران را جزو مردم ایران نمی دانند و یک موجود موهوم را، مردم ایران تصور میکنند، اما مردم، همین هایی هستند که در چند روز اخیر، حماسه آفریدند و نشان دادند که دشمن دروغ میگوید و مغرضانه قضاوت میکند.

گزیده سخنان رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم
1ـ فضیلت دانش طلبى

مـن سلک طریقا یطلب فیه علما سلک الله به طریقا الـى الجنه ... و فضل العالـم علـى العابـد کفضل القمـر علـى سـائر النجـوم لیله البـدر.(1)
هرکه راهى رود که در آن دانشـى جـوید , خداوند او را به راهى که به سـوى بهشت است ببرد , و برترى عالـم بر عابـد ماننـد برتـرى ماه در شب چهارده بـر دیگـر ستارگان است.

2ـ دین یابى ایرانیان

لو کان الدیـن عند الثریا لذهب به رجل من فارس ـ او قال ـ مـن ابناء فارس حتى یتناوله,(2)
اگـر دین به ستاره ثـریا رسـد , هـر آینه مـردى از سـرزمین پارس ـ یا ایـن که فـرمـوده از فـرزنـدان فـارس ـ به آن دست خـواهنـد یـازیــد.

3ـ ایمان خواهى ایرانیان

اذا نزلت علیه (ص) سـوره الجمعه فلما قرا: و آخریـن منهم لما یلحقوا بـهم. (3) قال رجل مـن هولاء یا رسول الله ؟ فلم یراجعه النبى (ص) حتى سئله مره او مرتین او ثلاثا. قال و فینا سلمان الفارسـى قال فـوصع النبـى یده على سلمان ثـم قال: لـو کـان الایمـان عنـد الثـریـا لنـا له رجـال مـن هـولاء.(4)
وقتـى که سـوره جمعه بر پیامبـر اکرم (ص) نازل گردیـد و آن حضرت آیه و آخریـن منهم لمایلحقـوا بهم را خـوانـد. مردى گفت: اى پیامبـر خـدا مراد ایـن آیه چه کسانـى است؟ رسـول خدا به او چیزى نگفت تا ایـن که آن شخص یک بار ,دوبار , یا سه بار سوال کرد. راوى مى گـوید: سلمان فارسى در میان ما بود که پیامبراکرم(ص) دستـش را روى دوش او نهاد, سپـس فرمـود: اگر ایمان به ستاره ثریا برسد هر آینه مـردانـى از سـرزمیـن ایـن مـرد به آن دست خـواهنـد یافت.

4ـ مشمولان شفاعت

اربعه اناالشفیع لهم یوم القیمه:
1ـ معین اهل بیتى .
2ـ والقـاضـى لهـم حـوائجهم عنـد مـا اضطــروا الیه.
3ـ والمحب لهم بقلبه و لسانه.
4ـ والدافع عنهم بیده .(5)

چهار دسته انـد که مـن روز قیـام شفیع آنهاهستـم :

1ـ یارى دهنده اهل بیتم ,
2ـ بـرآورنـده حـاجـات اهل بیتـم به هنگـام اضطـرار و نـاچـارى ,
3ـ دوستدار اهل بیتم به قلب وزبان ,
4ـ و دفـاع کننـده از اهل بیتـم با دست و عمل .

5 ـ ملاک پذیرش اعمال

لایقبل قول الا بعمل و لایقبل قـول و لاعمل الا بنیه و لا یقبل قـول و لاعمل و لا نیه الا باصابه السنه .(6)
نزد خداوند سخنى پذیرفته نمى شود مگر آن که همراه با عمل باشد , و سخـن و عملى پذیرفته نمـى شـود مگـر آن که همراه با نیت خالص باشـد . و سخـن و عمل و نیتـى پذیـرفته نمـى شـود مگـر آن که مطـابق سنت بـاشــد.

6ـ صفات بهشتى

الا اخبر کـم بمـن تحرم علیه النارغدا؟ قیل بلى یا رسـول الله . فقال : الهیـن القریب اللین السهل .(7)
آیا کسـى را که فرداى قیامت, آتـش بر او حرام است به شما معرفى نکنـم؟ گفتند: آرى, اى پیامبر خدا. فرمـود: کسى که متیـن , خونگرم , نرمخـو و آسانگیر باشد.

7ـ نشانه هاى ستمکار

علامه الظالم اربعه:یظلم من فوقه بالمعصیه ویملک مـن دونه بالغلبه و یبغض الحق و یظهر الظلم .(8)

نشانه ظالم چهار چیز است:

1ـ با نافرمانى به مافوقش ستم مى کند,
2ـ به زیـر دستـش بـا غلبه فـرمـانـروایـى مـى کنـد,
3ـ حق را دشمـن مـى دارد,
4ـ و ستـم را آشکـار مـى کنـد.

8 ـ شعبه هاى علوم دین

انمـا العلـم ثلاثه: آیه محکمه او فریضه عادله او سنه قـائمه و مـا خلاهــن فهو فضل.(9)
همـانـا علـم دیـن سه چیز است, وغیــر از اینها فضل است:
1ـ آیه محکمه (که منظور آز آن علـم واصـول عقـــائد است),
2ـ فـریضه عادله ( که منظور از آن علـم اخلاق است ),
3ـ و سنت قـائمه ( که منظور از آن علـم احکـام شــریعت است).

9ـ فتواى نااهل

مـن افتـى النـاس بغیـر علـم ... فقـد هلک و اهلک .(10)
کسـى که بدون صلاحیت علمى براى مردم فتـوا دهد, خـود را هلاک ساخته و دیگران را نیز به هلاکت انداخته است .

10ـ روزه واقعى

الصـائم فـى عبـاده و ان کـان فـى فـراشه مـا لـم یغتب مسلمــا.(11)
روزه دار ـ مادامـى که غیبت مسلمانـى را نکرده باشد ـ همـواره در عبادت است , اگر چه در رختخواب خود باشد.

11ـ فضیلت رمضان

شهر رمضان شهر الله عزوجل و هـو شهر یضاعف فیه الحسنات و یمحـو فیه السیئات و هو شهر البـرکه و هو شهر الانابه و هو شهر التـوبه وهو شهر المغفـره و هـو شهر العتق من النار والفوزبالجنه,الا فاجتنبـوا فیه کل حرام و اکثروا فیه مـن تلاوه القران ...(12)
ماه رمضان ماه خداوند عزیز و جلیل است ,و آن ماهـى است که درآن نیکیهادوچندان و بدیها محو مى شود, ماه برکت و ماه بازگشت به خدا و تـوبه ازگنـاه و مـاه آمـرزش و مـاه آزادى از آتـش دوزخ و کـامیـابى به بهشت است. آگاه بـاشیـد در آن ماه از هـرحـرامـى بپـرهیزیـد و قـرآن را زیاد بخـوانیـد.

12ـ نشانه اى شکیبا

علامه الصابر فى ثلاث:
اولها ان لایکسل و الثانیه ان لایضجـر, والثالثه ان لایشکـو مـن ربه عزوجل , لانه اذا کسل فقد ضیغ الحق , واذا ضجر لـم یـود الشکر, واذا شکى مـن ربه عزوجل فقد عصاه. (13)
علامت صابر در سه چیزاست:
اول : آن که کسل نشـود, دوم: آن که آزرده خاطـرنگردد, سـوم آن که از خـداونـد عزوجل شکوه نکند, زیرا وقتى که کسل شـود, حق را ضایع مى کند, وچـون آزرده خاطر گـردد شکـر را به جا نمـىآورد, و چـون از پـروردگارش شکایت کنـد در و واقع او را نافرمانى نموده است.

13ـ بدترین جهنمى

ان اهل النار لیتاذون مـن ریح العالـم التارک لعلمه و ان اشد اهل النار ندامه و حسره رجل دعا عبـدا الـى الله فاستجاب له و قبل منه فاطاع الله فادخله الله الجنه و ادخل الـداعى النار بترکه علمه .(14)
همانا اهل جهنـم از بوى گند عالمى که به علمش عمل نکرده رنج مى برند, و از اهل دوزخ پشیمانـى و حسرت آن کـس سخت تـر است که در دنیا بنـده اى را به سـوى خـدا خـوانده و او پذیرفته وخدا اطاعت کرده و خـداوند او را به بهشت در آورده ولـى خـود دعوت کننـده را به سبب عمل نکـردن به علمـش به دوزخ انـداخته است.

14ـ عالمان دنیا طلب

اوحـى الله الـى داود(ع) لاتجعل بینـى و بینک عالما مفتـونا بالدنیا فیصـدک عن طریق محبتى فان اولئک قطاع طرق عبادى المریدیـن , ان ادنى ما انا صانع بهم ان انزع حلاوه مناجاتى عن قلوبهم .(15)
خداوند به داود(ع) وحى فرمود که : میان مـن وخودت عالـم فریفته دنیا را واسطه قرار مده که تو را از راه دوستى ام بگرداند, زیراکه آنان , راهزنان بندگان جـویاى مـن اند, همانا کمتر کارى که با ایشـان کنـم ایـن است که شیـرینـى منـاجـاتـم رااز دلشـان بـرکنم


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 مطالب...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ