سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  • + رهبر انقلاب افزودند: سردمداران آمریکا و غیر آمریکا مدام از مخالفت مردم ایران با نظام و اسلام دم میزنند، آنها ظاهرا ملت ایران را جزو مردم ایران نمی دانند و یک موجود موهوم را، مردم ایران تصور میکنند، اما مردم، همین هایی هستند که در چند روز اخیر، حماسه آفریدند و نشان دادند که دشمن دروغ میگوید و مغرضانه قضاوت میکند.

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

تا من زنده هستم، تا من مسئولیت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت این حرکت عظیم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود.
1390/02/03بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

آبشارهای اعجاب‌انگیز ایران




زیبایی‌ها و جاذبه‌های کشورعزیزمان ایرانزمین که به حق عنوان سرزمین عجایب را به خود اختصاص داده، به حدی است که نه با نوشتن قابل توصیف هست و نه با دیدن! چون طبیعت به ایران چنان جاذبه‌ای داده که حتی دیدن تعداد کمی از این جاذبه‌ها در سال‌های متوالی برای جهانگردان و ایرانگردان امکانپذیر نیست. شاید از همین رو باشد که عده‌ای از جهانگردانی که ایران را از نزدیک دیده‌اند از این کشور به عنوان جهانی در یک مرز نام می‌برند.

شاید اگر برنامه‌ریزی‌های گردشگری جواب می داد و به لحاظ آماری، گردشگرانی همپا با کشورهای پیشرو در توریسم از ایران بازدید می‌کردند؛ آنگاه خود آن‌ها متوجه می‌شدند که در این مدت تماشا و نظاره چه آثاری را از دست داده‌اند؟.

به گزارش خبرنگار ایسنا، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، باستانی، تنوع فرهنگی، میراث غنی و جاودان تمدنی و بشری، کویرها ،جنگل‌ها، دریاها، بیابان‌ها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها، روستاهای شگرف تاریخی و تمدنی و ... همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا از ایران جهانی بسازند در یک مرز که هر گردشگری را پس از تماشای بخشی از این جاذبه‌ها غرق در حیرت و تعجب بسازد. حال آنکه ایرانی که ما می‌شناسیم فقط این‌ها نیست! در این میان برخی از این جاذبه‌ها خود به تنهایی قادرند تا ایران را به پایلوت گردشگری منطقه تبدیل کنند.

اگر امارات و شیخ‌نشین‌های عربی با احداث سواحل مصنوعی و ... گردشگری خود را توسعه بخشیده‌اند. صرف وجود جاذبه‌ای به نام آبشارهای ایرانزمین‌ کافی است تا در صورت برنامه‌ریزی تمامی معادلات موجود در گردشگری منطقه را به هم بریزد. به این ترتیب ایرانی که ما می‌شناسیم، ایرانی است که فقط باید با خودش سنجیده شود، ایران به لحاظ جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی نه قابل قیاس با کشورهای دیگر است و نه اینکه می توان این قیاس را انجام داد. ایران، ایران است. کشوری برخوردار از هزاران هزار جاذبه که اینک چشم‌انتظار گردشگران نشسته است.

در این گزارش اشاره رفت که تنها آبشارهای ایرانزمین قادراست تا با تمامی جاذبه‌های کشو‌های عربی رقابت کند، اما این نه نقطه‌ی پایان که نقطه‌ی آغازینی است در معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی. آنچه که در پی می آید مروری است بر تعدادی محدود از آبشا‌های ایرانزمین تا سخن کارشناسانی که گفته‌اند ایران جهانی است در یک مرز، به طور بهتری نمود یابد.

هر چند که اطلاع دقیقی از تعداد آبشارهای کشوری وجود ندارد؛ اما با توجه به کوهستانی بودن بخش عمده‌ای از ایران، آبشار‌ها در بخش‌های زیادی از کشورمان مشاهده می‌شوند. طوری که در سایه این امر جذابیت‌های خاصی در محیط‌های کوهستانی به وجود آمده و خانوا‌های ایرانی به ویژه در ایام تعطیلات دوست دارند که از این محیط‌ها بازدید کنند.

آبشار آسیاب خرابه واقع در جلفا یکی از همین نمونه‌ها به شمار می‌آید. این‌ آبشار یکی‌ از زیباترین‌ نقاط دیار‌ آذربایجان پیرامون‌ شهر جلفا است‌ که‌ به‌علت‌ بقایای‌ ویرانه‌های‌ یک‌ آسیاب‌ آبی‌، به‌ این‌ نام‌ مشهور شده‌ است‌. در این‌ منطقه‌ چشمه‌ای‌ وجود دارد که‌ آب‌آن‌ از کوه‌ کیامکی‌ تامین‌ می‌شود. در کناراین‌ چشمه‌ درختان‌ زیادی از جمله انجیر روییده‌اند. آب‌ پس‌ از تبدیل‌ به‌ آبشاری‌ بسیارزیبا به‌ ارتفاع‌ حدود 10 متر به‌ یک‌ جویبار در ته‌ دره‌ می‌پیوندد. در سمت‌ راست‌ ته‌ دره‌ آبشارهای‌ فراوانی‌ بوجودآمده‌ و تمام‌ سطح‌ دیواره‌ها از خزه‌ و گیاهان‌ آبزی‌ پوشیده‌ شده‌ است‌. صدها آبشار کوچک‌ و بزرگ‌ و صدای‌یکنواخت‌ ریزش‌ آب‌، چشم‌انداز بدیع‌ و هوای‌ خنک‌ از عناصر جذاب‌ و دلپذیر این‌ آبشار است‌.

استان‌ مازندران‌ نیز به‌ دلیل‌ شیب‌ تند سلسله‌ جبال‌ البرز که‌ سرچشمه‌ رودهای‌ فراوانی‌ است‌، آبشارهای‌ کوچک‌ و بزرگ‌ متعددی‌ را در خود جا داده است. از آن‌جایی‌ که‌ اکثر این‌ آبشارها در ارتفاعات‌ و دامنه‌های‌ بلند البرز قرار گرفته‌اند، اقلیمی‌ مساعد و هوایی‌دلپذیر به‌ ویژه‌ در فصول‌ بهار و تابستان‌ دارند هستند. اهم‌ این‌ آبشارها عبارتند از: آبشار آمل، آبشار ایج‌ یا ده‌قلو و آبشار هریجان‌

به گزارش ایسنا از استان‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد نیز باید به عنوان شهر آبشارها نام برد. این استان زیبای کشورمان آبشا‌های‌ فراوان‌ و بسیار زیبایی‌ دارد که‌ همواره‌ از عوامل‌ مهم‌ توسعه اکوتوریسم‌ این استان محسوب‌ می‌شوند.


nashenas آنلاین نیست.  

نظر()

  

تصاویری مهیج و دیدنی از کره ی ماه و فضا...

http://www.1.forooshandeh.net/upload_pic/1269524069.jpgعکس های گرفته شده از زمین از روی کره ی ماه

http://www.1.forooshandeh.net/upload_pic/1269524068.jpg


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مستند فضا مریخ

آیا می خواهید سفری به فضا و کره ماه داشته باشید

http://www.1.forooshandeh.net/upload_pic/1269525367.jpg


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

حضرت علی (ع) ، در حکمت 460 نتیجه ی بردباری و درنگ در سختی ها را چه چیز بیان نمودند؟


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ